یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-12
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بانک پارسیان به ۵ هزار عروس و داماد/ رشد ۲۷ درصدی وام‌های ازدواج نسبت به سال گذشته | “رشد پرشتاب تأمین مالی صادرات غیرنفتی و تثبیت جایگاه «اگزیم‌بانک هوشمند»” | “رشد ۳۱ درصدی در تسهیلات بانک توسعه صادرات” | درخشش «بانک توسعه صادرات ایران» در شاخص حیاتی کفایت سرمایه | همایش سراسری مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد |

کد خبر: 95325
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1404 - ۱۷:۰۴

برنامه‌محوری و هوشمندی؛ موجب ایجاد رفتارهای کارآفرینانه در روابط عمومی می شود

۲۷ اردیبهشت‌ماه، «روز ارتباطات و روابط عمومی»، فرصتی ارزشمند برای پاسداشت خدمات خستگی‌ناپذیر فعالان پرتلاش این عرصه است؛ کنشگرانی که نقش بی‌بدیل آن‌ها در شکل‌گیری افکار عمومی، تسهیل ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و ارتقاء سرمایه اجتماعی، بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

فرهنگ اقتصاد _ به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا: ایران؛ در جهان امروز که شتاب تحولات فناورانه، انتظارات مخاطبان و پیچیدگی محیط‌های ارتباطی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، روابط عمومی دیگر یک ابزار تبلیغاتی یا کانال اطلاع‌رسانی ساده نیست؛ بلکه به عنوان یکی از ارکان بنیادین حکمرانی سازمانی و بازوی راهبردی مدیریت، نقشی تعیین‌کننده در مسیر پیشرفت و ماندگاری سازمان از طریق کشف و خلق فرصت ها در این نهاد ارتباطی برای بروز رفتارهای کارآفرینانه ایفا می‌کند.

برنامه محوری؛ زیرساخت پایدار و هدفمند در تدوین برنامه راهبردی است

در شرایط کنونی، روابط عمومی باید فراتر از وظایف سنتی خود عمل کرده و به نهادی برنامه‌محور، ساختارمند و هدف‌گرا تبدیل شود.

نگاه پروژه‌ای و مقطعی، دیگر پاسخگوی نیازهای پیچیده و متغیر سازمان‌ها نیست. آنچه می‌تواند این نهاد را به جایگاهی اثربخش برساند، اتخاذ رویکردی مبتنی بر برنامه‌ریزی کلان با اهداف بلندمدت، سنجه‌های روشن و نظام ارزیابی منظم است.

برنامه محوری به روابط عمومی این امکان را می‌دهد که تمامی فعالیت‌های ارتباطی در راستای مأموریت‌ها و چشم‌انداز کلان سازمان طراحی و اجرا شوند. این رویکرد نه‌تنها موجب هماهنگی درون‌سازمانی و انسجام پیام‌ها می‌شود، بلکه به روابط عمومی کمک می‌کند تا از منابع موجود به شکلی بهینه بهره‌برداری کرده و ارتباطات مؤثرتر و ماندگارتری ایجاد نماید.

همچنین، برنامه محوری، روابط عمومی را از واکنش‌گرایی خارج کرده و به نهادی پیش‌نگر و پیش‌بین تبدیل می‌سازد؛ نهادی که توانایی دارد روندهای آتی را رصد کرده، ظرفیت‌های موجود را در خدمت اهداف راهبردی قرار دهد و با چابکی بالا، علاوه بر اینکه خود را با تغییرات محیطی همگام سازد؛ امکان کشف و خلق فرصت‌های نوین از دل تهدیدها را نیز در اختیار داشته باشد.

هوشمندسازی؛ پیشران تحول در مدیریت ارتباطات سازمانی

در کنار برنامه‌ریزی راهبردی، آنچه روابط عمومی مدرن را متمایز می‌سازد، استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی است. هوشمندسازی در روابط عمومی، صرفاً به معنای دیجیتالی‌کردن ابزارها نیست؛ بلکه به معنای بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تحلیل‌ داده‌های کلان، یادگیری ماشینی و سامانه‌های پیشرفته پایش و سنجش افکار عمومی برای ارتقاء کیفیت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است.

روابط عمومی هوشمند به سازمان این قدرت را می‌دهد که با شناخت دقیق‌تر مخاطبان، تحلیل رفتار آنان، پیش‌بینی نیازها و انتظارات آینده، استراتژی‌هایی مبتنی بر شواهد و داده‌های واقعی تدوین کند.

این فرآیند نه‌تنها کارایی ارتباطات را افزایش می‌دهد، بلکه سبب کاهش خطای انسانی، سرعت‌بخشی به پاسخ‌ها و افزایش دقت در اجرای برنامه‌ها خواهد شد. در واقع، روابط عمومی هوشمند با فراهم‌ساختن داده‌های تحلیلی به‌هنگام، نقش فعالی در مدیریت بحران، طراحی کمپین‌های ارتباطی، بهبود چهره برند و افزایش سرمایه نمادین سازمان ایفا می‌کند. این امر، جایگاه روابط عمومی را از سطح اجرا به سطح راهبری و مشارکت در تصمیم‌سازی‌های کلان ارتقا می‌بخشد.

هم‌راستایی هوشمندی و برنامه محوری؛ شاه‌کلید روابط عمومی آینده‌نگر و مسیری برای بروز رفتارهای کارآفرینانه

در مسیر تعالی سازمان، تلفیق برنامه محوری هدفمند و هوشمندسازی فناورانه، شاه‌کلید موفقیت روابط عمومی برای بروز رفتارهای کارآفرینانه محسوب می‌شود. این دو رویکرد، نه در تقابل با یکدیگر، بلکه در تکمیل یکدیگر عمل می‌کنند.

برنامه بدون ابزار هوشمند، کند و غیرتحلیلی خواهد بود و فناوری بدون نقشه راه، به سردرگمی و پراکندگی خواهد انجامید. روابط‌عمومی‌هایی که می‌توانند داده‌های فناورانه را در چارچوب اهداف برنامه‌محور تحلیل و تفسیر کنند، از توان مضاعفی برای جهت‌دهی به افکار عمومی، مدیریت هوشمندانه ارتباطات و تعامل اثربخش با ذی‌نفعان برخوردار خواهند شد. به بیان دیگر، روابط عمومی موفق با رویکرد برنامه‌محوری و تمرکز بر رفتارهای کارآفرینانه، از ظرفیت‌های ارتباطی و فناوری‌های نوین برای ارتقای برند و عملکرد سازمان استفاده می‌کنند.

آینده سازمان‌هایی که در پی پایداری، انعطاف‌پذیری و اعتبار بلندمدت هستند، در گرو نهادینه‌سازی روابط‌عمومی‌هایی است که بر مبنای برنامه حرکت می‌کنند و با ابزارهای فناورانه، تصمیم‌سازی دقیق و تعامل هوشمندانه را در دستور کار قرار می‌دهند.

توسعه چنین روابط‌عمومی‌هایی مستلزم سرمایه‌گذاری مستمر در زیرساخت‌های دیجیتال، ارتقای دانش و مهارت کارکنان و تغییر رویکرد مدیریتی نسبت به جایگاه این نهاد راهبردی است. ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و تبریک این روز به فعالان این حرفه، امید آن می‌رود که این مناسبت، نقطه عزیمت تازه‌ای برای تقویت گفتمان تحول‌محور در این عرصه باشد؛ گفتمانی که روابط عمومی را به‌درستی به عنوان معمار ارتباطات مؤثر، تحلیل‌گر داده‌های محیطی و راهبر فرآیندهای هم‌افزا در سازمان بشناسد.

محمدحسن ترابی

متخصص کارآفرینی سازمانی و سرپرست مدیریت امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن

برچسب ها: بانک مسکن

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/95325

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • قدردانی مدیرعامل پتروشیمی تبریز از برگزاری موفق نمایشگاه ایران‌ پلاست
  • گزارش تصویری حضور شرکت پتروشیمی اروند در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ، شهریور ۱۴۰۴
  • گزارش تصویری | نوزدهمین دوره ایران پلاست با حضور پررنگ پتروشیمی تبریز به ایستگاه پایانی رسید
  • از مشارکت در مراسم آلاشت شهر جاجیم ایران تا اصفهان و شانگهای …….. مروری بر برنامه های آتی فاضل جمشیدی در انتهای تابستان و فصل پاییز
  • آزمون‌های ارتقا شغلی کارکنان ایران زمین برگزار شد
  • گام‌های بزرگ ایران زمین در مسیر بانکداری اجتماعی
  • توسعه فناوری دیجیتال بانک مسکن در مسیر ارتقای خدمات و جذب مشتریان
آخرین اخبار
  • پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بانک پارسیان به ۵ هزار عروس و داماد/ رشد ۲۷ درصدی وام‌های ازدواج نسبت به سال گذشته
  • نفت داریم، دکل نداریم؛ فقر ملی با وعده جبران نمی‌شود!
  • همایش سراسری مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد
  • حرکت پتروشیمی کارون به‌سوی تولید زیست‌پایه؛ گامی در مسیر آینده صنعت پلی‌یورتان
  • پتروشیمی شهید تندگویان، برنده تندیس بلورین سطح یک جایزه مدیریت دانشی شد
  • نیروی انسانی، سرمایه‌ای بی‌بدیل در صنعت پتروشیمی
  • “رشد پرشتاب تأمین مالی صادرات غیرنفتی و تثبیت جایگاه «اگزیم‌بانک هوشمند»”
  • روزآمدی در زمینه‌های علمی ، فنی‌ و تخصصی صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان
  • سلامت و نشاط کارکنان، رمز موفقیت بانک در خدمت‌رسانی به مشتریان است
  • سلامت کارکنان، پیش‌نیاز ایفای نقش مؤثر بانک در تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار است
  • کفایت سرمایه بانک شهر از منفی ۳۵ درصد به مثبت ۱.۲ درصد رسید
  • موافقت با پذیرش سهام پتروشیمی بندرامام در فرابورس/ گام بلند به سوی عرضه اولیه سهام
  • کلاس اولی‌های آریاساسول در ویژه‌نامه «آریا و صفحه‌های نو»
  • بانکداری شرکتی؛ رویکردی نوین در تعامل با مشتریان حقوقی
  • تسهیلات پرداختی بانک مسکن در طرح نهضت ملی به ۱۳۷ همت رسید

منهای اقتصاد
  • سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
  • همراه اول الگوی پایداری و مسوولیت اجتماعی ایران
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان اصفهان
  • برگزاری بیست‌ودومین کنفرانس انجمن رمز ایران با مشارکت همراه اول
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • سه‌گانه کُری‌گیم، سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ را پرشور کرد
  • شهر دیجیتال، واقعیت مجازی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴

فیلم
    سود، در اروند جاری است
    فرهنگ اقتصاد _جمعی از فعالان بازار سرمایه ورود پتروشیمی اروند به بازار سرمایه را اتفاقی مثبت ارزیابی کردند. به‌گفته آنان، حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه به‌ویژه از منظر افزایش شفافیت در صورت‌های مالی،…
    عزادارى و همدردى پرسنل شرکت پتروشیمى اروند با مردم بندر عباس
    مانور عملیات آب رسانی به ماشین های آتش نشانی در زمان قطع منابع آب از شرکت تامین کننده تیرماه ۱۴۰۴
    شریعتمداری: مردم ماهشهر را سهامدار صنایع پایین دست کنیم
    فرهنگ اقتصاد _ مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی شهید تندگویان بر ایجاد صنایع پایین دستی در ماهشهر با سهامداری مردم منطقه با هدف اشتغالزایی…
    قدردانی معاون حقوقی رییس‌جمهور از نقش بی‌بدیل هلدینگ خلیج فارس در صادرات غیر نفتی و توسعه همه جانبه کشور
    پتروشیمی بندرامام و دانشگاه شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در راستای رفع نیازهای فناورانه پژوهشی تحقیقاتی، آموزشی توسعه دانش فنی و فرایندی در شرکت پتروشیمی بندر امام…
    پایان خوش ایران اکسپو ۲۰۲۵ برای بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران / انتخاب گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان شرکت برتر صادرات گرا در اختتامیه این رویداد


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب